Hak Cipta Terpelihara | harubiruhidupku 2013 | aku bukan siapa-siapa

Monday, April 29, 2013

practicum part 2: after a month

asSalamualaikum
hye korunkk!!

its been a while since I last update my blog. maaf kali seribu yerp korunkk. almaklumlah aku sekarang ni tengah sibuk tolong pacik-pacik ngan abang-abang ketaq pacak iklan mengempen marilah mengundi. haha! mengada sangat.
 daftar nama sebagai pengundi pon tak lagi, ada hati nak mengempen! eh,tak pelah. yang penting aku semangat. bersemangat menyokong! kau hado? nan hado. kannn?? kahkahkah! epic sungguh!


oraits. lepas ni kita tunggu dan lihat je lah siapa yang akan naik. tapi yang pastinya aku sebagai rakyat Malaysia sentiasa inginkan yang terbaik dari para pemimpin. berpolitik jangan sampai membelakangkan apa yang tak sepatutnya. kita ada agama. ada panduan. based on it, aku harap Malaysia ini akan kekal sebagai negara ISLAM yang sebenar-benarnya =')


ok fine. sekarang ni terus kepada isi entri yang seharusnya menjadi main focus. yang atas tadi tu just mukadimah sepatah dua kata je. ngehehe :p teruk perangai kau eh!


sebulan lepas. nafas ini selalu je menjadi lelah. mengeluh mengesah tanpa rasa jemu. tapi sekarang ini yang akan aku rindui. kenangan bersama sebulan berpraktikum akan sentiasa tersemat di hati. aku bukan nak berdrama laa weyh! tapi inilah kenyataannya. im not a drama queen wokeyh. tak sesuai sangat. lol!





tempat yang menjadikan aku lebih matang untuk mengenal erti kehidupan. dan suka untuk aku nyatakan yang mereka di sana membuatkan aku berasa dekat dengan ibu dan ayah =') 





hulurkan tangan untuk kawan-kawan yang memerlukan. ibu cakap, selagi kita mampu tolong. kita tolonglah. tapi ingat, hati mesti kena ikhlas. sampai sekarang aku semat di kalbu.
apa yang menjadi pegangan aku sekarang pula ialah jangan pernah nak susahkan orang lain selagi kita mampu melakukannya sendiri. dan selagi mana aku mampu tolong, aku akan tolong dengan sedaya upaya tulang berkerat-kerat aku ni. semuanya lillahi ta'ala. insyaAllah.


till the end, we'll meet again. insyaAllah.

that's all
much love

14 comments:

Asrul "iLham" Sany said...

Berusahalah!!!!

anak ayah said...

sepenuh tenaga! haha

Mawardi yunus said...

insyaallah.. simpanlah niat sebaik mungkin.. Allah akan bantu :)

anak ayah said...

insyaALLAH :)

~Sal Ismail~ said...

waalaikumussalam adik syg..nikmati amanah dengan berlapang dada..perasaan seronok pasti menguasai jiwa~ ^^

anak ayah said...

semoga ianya menjadi penguat dalam diri =')

Unknown said...

ikhlaskan hati..semuanya akan dipermudahkan.. ^^

anak ayah said...

itu yg diusahakan nana =')

adarain said...

cantik lukisan upin dan ipin tu...

anak ayah said...

upin ngan ipin tuh cacat kot.haha :p

~cik atin~ said...

comelnye hasil mural tuh :D

anak ayah said...

member yang buat. kte snap gambar je. hehe :p

Aqim Razali said...

samalah kita, rasa macam nak terus praktikum jerrrr...

anak ayah said...

ni kalilaaa! bersemangat sungguh yea di situ ^_~