Hak Cipta Terpelihara | harubiruhidupku 2013 | aku bukan siapa-siapa

Tuesday, May 7, 2013

kita memang tiada jodoh

asSalamualaikum
hye korunkk!!


dah sudah jangan nak mengumpat belakang cakap aku bersandiwara semata konon lemah-lembut berbudi bahasa. kat facebook kemain bunyi post bagai perempuan melayu terakhir, tapi bila masuk blog berlagak cam kaki gangster! 
 huh! cam haram je perangai mengata orang. 


choii!! chillax ika! ada ke ayah ngan ibu ajo ngkoe mengharamkan perangai orang lain? ha? ha? malulah sikit. perangai hang tu bukannya semengah mana pon. kann? kann? fikir baik-baik yer. tepuk dada tanya diri. tak cukup kuat eh main tepuk-tepuk? hurm. pe kata ngkoe perhambat ngan tukul besi pulak. baru cukup gangster kan? hahahathuii!


bhahaha. okok. mungkin ada yang tertanya-tanya apa sebenarnya jantina aku yang sebenar-benarnya. oh! tolonglah. masih ada yang kompius ke? dengan berbekalkan suara yang sungguh menepati piawaian high-pitch vokal bukan sekadar rupa, cincin tikam doplosen, blouses yang balik-balik kena pakai susah nak bertukar ganti, obviously I am a woman. pretty me. tolonglah jangan curiga. lebih-lebih lagi bila ianya melibatkan heels. 
dah aku tak suko ngan mende alah tu, nak buat camne kan? 


kenapa statement "I am woman. I feel completely a woman" bila dorunkk pakai heel haa? jadi kalau pakai kasut yang dari spesies lain tak WOMAN laa yer? teruknya. tak boleh nak cerna otak aku dengan statement sebegini hantu. bebal tak bebal lah kan aku kalau cakap pasal hal ni. 


aku ni bukan sesuka hati nak benci kat heel tu pon. lagi-lagi aku takde mention pape yang sakrastik gila mak datok pon pasal heels ni. apa jadahnya aku nak membenci pulak. ye dok? aku ni sebenarnya dalam diam bermasalah sikit dengan heels ni. tak kiralah wedges yang tapak rata atau yang tumit tirus cucuk mata boleh buta tu. senang aku mention whatever footwear with more than 2cm soles. cukuplah aku mendera tulang belakang aku suatu hari itu. for the whole day, I kept cursing the shoes for causing me such pain. tapi apa aku dapat? kesakitan yang terus-menerus. heels tu still innocent berlagak cool tak salah apa. sentap nak oiii!


ok. aku sambung terus cerita pasal heels ni. aku tak berkenan sangat dengan heels ni sebab dengan mata kepala aku sendiri aku tenguk bertapa susahnya kawan-kawan aku berjalan dengan heels tirus 3 4 inci pergi kuliah. mak aihh! aku tahulah beautiful is pain tapi takkanlah sampai nak macam tu sekali? buntu aku kadang-kadang dengan kaum sendiri ni taw. 


sampai sekarang aku masih setia dengan sandal ngan sneakers. but mostly, I love sneaker. nak dijadikan cerita, pernah aku pakai sneaker ngan baju kurung time g kenduri orang kawen. hohoi! mahu tak kena kamekamehaa ngan ibu masa tuh! btw, pergi kelas pon aku sarung sandal getah yang aku dok beli kat giant dengan harga tujuh ringgit lepas kena diskaun. haha. sandal tujuh ringgit tu jugaklah yang aku dok p seret selama setahun setengah ke kuliah. fuh! kuat semangat. macam tuan dia jugak =') 


duit pon aku habiskan untuk sneakers. no need to worrylah. aku ni bukannya kaki shopping sangat. kalau dah tertaksub dengan benda yang aku suka je baru aku akan turn to perempuan kaya mintak sugar daddy taja. tunjuk je confirm dapat. haha! busuk benor perangai mention camtu :p
tak lah. meh sini aku perbetulkan balik statement ni. aku akan beli apa yang aku suka dengan duit aku sendiri. duit yang aku kumpul hasil dari tajaan ibu ngan ayah untuk makan minum aku kat kampus. bila aku dah mula aim, aku akan pastikan ianya berjaya aku miliki. senang ke susah ke, tu belakang cerita. yang penting I aim my goal! usaha aku nak dapatkan apa yang aku nak. itu goal yang paling utama. dang! sneakers is always my target.


kasut kungfu ni angah yang belanja =')


just that, I'm wondering, am i not woman enough for rejecting heels?

that's all
much love

14 comments:

Unknown said...

didiey pown xsuka sg heels..kalau wedges maybe ok..

Aida Ismail said...

Ahh sama la kita. Tak suka heels. Lebih selesa dengan flat shoes. Tak sakit kaki. Kan kan. ^^

Unknown said...

fuh..sama la kita..hehe..saya suka yg simple..lagi2 sya ni jenis yang nak cepat ja jalan.. kasut kungfu..aaha..selalu nampak warna hitam ja..hoho

anak ayah said...

we're same ^o^ sukalah kat korunkk! hee :p

a said...

janji selesa..hik2.. kai heels penat nak jalan jauh2.. kai kjp2 okeh lah kan.. chantek pink kasutnye.. =)

Unknown said...

lama juga pakai sandal tu ye..

yg penting selesa dgn kasut tu..:)

Bunda_nora said...

assalam,
janji selesa...

anak ayah said...

keselesaan diutamakan! yihaaa :D

Asrul "iLham" Sany said...

Asal tuan empunya badan gembira... Tak salah ;)

fadh leyanie said...

pakai heel mmg sakit kaki, kalau nk bjalan lama jgnla buat pasal pakai heel tinggi2..

anak ayah said...

hati gembira bila diri daku diselesakan tanpa rasa yang meng-annoyingkan haha :p

Unknown said...

yeay..ada geng anti heels..hehe..

anak ayah said...

gimmi pai cket hehe >_<

Unknown said...

saya terlalu sukakan segala jenis heels! TERLALU. i got obsessed with all that thing! :)